Als je wilt uitblinken in de online wereld, heb je keuze te over aan kanalen voor je advertenties. Met Meta Ads spring je recht in de wereld van Facebook en Instagram. Ideaal om een breed publiek te bereiken, van de hippe jeugd tot de ervaren senioren, allemaal terwijl ze door hun sociale feeds scrollen.
Dan hebben we natuurlijk Google Ads, de koning van de zoekmachine advertenties. Of je klanten nu googelen naar de beste restaurants in de buurt of de laatste mode, met Google Ads verschijn je precies daar waar hun ogen zijn.
Met LinkedIn Ads bereik je professionals en bedrijven, ideaal als je B2B-markt wil benaderen. Of het nu gaat om netwerken of het promoten van jouw expertise, LinkedIn Ads biedt je een platform waar jouw zakelijke advertenties thuishoren.
Of je nu de particulieren of de zakelijke markt wil bereiken, er is altijd een kanaal dat past bij jouw unieke boodschap en doelgroep.
Facebook passé? Think again! Recent onderzoek (de 'Establishment Survey 2023' van het CIM) toont aan dat 69% van de Belgen boven 12 jaar Facebook gebruikt. Bijna de helft is zelfs dagelijks actief. Hoewel Instagram een stuk minder gebruik vertoont (29%), kent het nog steeds een groei van 6,6%. Niet adverteren op Facebook of Instagram betekent een waardevolle kans missen om je doelgroep te bereiken.
Een van de meest overtuigende redenen om te adverteren op Facebook en Instagram ligt in hun geavanceerde targetingopties. Adverteerders hebben de unieke mogelijkheid om hun doelgroep te segmenteren op basis van een reeks criteria zoals leeftijd, locatie, interesses en online gedrag. Deze gerichte aanpak zorgt ervoor dat de relevantie van je advertenties stukken hoger kunnen zijn.
Ook de retargeting mogelijkheden zijn enorm uitgebreid. Door gepersonaliseerde advertenties te tonen aan deze eerdere bezoekers, verhoog je niet alleen de relevantie van je advertenties, maar ook de kans op conversies in de vorm van aankopen of aanvragen. Deze strategie is essentieel voor het optimaliseren van marketingcampagnes voor een hogere ROI.
Het helpt ook dat adverteren op Meta relatief goedkoop is in vergelijking met andere advertentiekanalen. Je kan flexibel omspringen met je budgetten en deze kunnen worden aangepast wanneer je maar wil. Dat maakt Facebook Ads en Instagram Ads toegankelijk voor zowel kleine als grote bedrijven.
Hier zou een blok met cases moeten komen:
- Field
- Aquaproved
- TomCare
- Lekime
Praesent elit diam felis sit suspendisse nunc turpis id ac. Viverra sem cursus rhoncus sollicitudin augue. Quis cras urna nascetur blandit aenean. Amet sed id ante massa vulputate id velit diam pretium. Porttitor orci tortor in pretium faucibus id in at arcu. Vitae velit ac lectus ac volutpat.
Ontdek de resultatenHulp nodig bij het opzetten van je eerste Facebook campagne? Wil je jouw bestaande campagnes en advertenties doeltreffender maken? Of heb je een heuse strategie nodig voor een nieuw of bestaand product in de markt te zetten?
Contacteer ons vrijblijvendKlaar om met Google advertenties te beginnen? Google Ads gebruiken, dat betekent gezien worden op 't juiste moment, net wanneer mensen naar jouw dienst of product zoeken. Met een sterke campagne zie je het aantal bezoekers op je site én in je winkel snel de hoogte in gaan.
Met Google Search zet je jouw producten of diensten in de spotlight wanneer iemand googlet naar wat jij te bieden hebt. Zo sta je op de eerste rij, klaar om opgemerkt te worden op het perfecte moment.
Via Google Display Ads heb je de mogelijkheid om aanwezig te zijn op het Display Ad Network (GDN), een netwerk van miljoenen websites, YouTube video’s en zelfs applicaties.
Met YouTube Ads maak je echt indruk. Je reclame speelt zich af waar jouw publiek al aan het kijken is. De uitgebreide targeting mogelijkheden zorgen ervoor dat advertenties kan tonen die perfect passen bij de video die de gebruiker wil zien.
Google Shopping-advertenties zorgen ervoor dat jouw winkel een echte online etalage wordt. Stel je voor: jouw producten staan in de spotlight, bovenaan de zoekresultaten, met een foto, prijs en beschrijving er pal op. Klanten zien in één oogopslag wat je aanbiedt en met een simpele klik zijn ze al in je online winkel. Da’s pas gemakkelijk winkelen, niet?
Hier zou een blok met cases moeten komen:
- Huis-raad
- Aquaproved
- Eco-project putboringen
De voordelen van adverteren met Google Ads zijn inmiddels wel duidelijk en jij bent er klaar voor. Goed, wij ook!
Contacteer ons vrijblijvendVoor ondernemingen die zich richten op zakelijke klanten is LinkedIn een uitstekend advertentieplatform. Dit grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld geeft B2B-adverteerders de kans om te kiezen voor advertenties betaald per klik of per vertoning.
Dé grootste meerwaarde van het platform bevindt zich vooral in de uitgebreide mogelijkheden om écht zakelijke profielen of doelgroepen gericht te bereiken. Er zijn verschillende parameters waarop we kunnen filteren:
Daarnaast kan je uiteraard de gekende zaken zoals locatie en demografie aanduiden.
Hulp nodig met adverteren op LinkedIn? Wij helpen je met de glimlach verder!
Contacteer ons vrijblijvendOnze aanpak is hands-on, onze manier van communiceren transparant en onze mindset flexibel. Klaar om met ons in de wereld van online advertising te duiden? Zo pakken wij het aan.
Vooraleer we aan de opzet van de campagnes beginnen luisteren we eerst naar jou. We bespreken wat je doelen zijn en kaderen de verwachtingen. Daarna bekijken we samen welke kanalen hiervoor het meest geschikt zijn en stemmen we af hoe we het content-verhaal gaan aanpakken. Open, transparant en no-nonsense.
Get StartedGeen goed gerichte campagnes zonder een duidelijk beeld van welke doelgroepen we willen aanspreken. Starten we breed en verfijnen we on-the go of heb je meteen al enkele persona's klaar? Of testen we beiden? Alles is mogelijk.
En laat ons de mogelijke remarketingdoelgroepen niet vergeten!
Hoe ziet succes eruit voor jou en je campagnes? Gaan we voor een brand awareness campagne waarbij we focussen op bereik, een traffic campagne om zoveel mogelijk (kwalitatief) verkeer naar de website te leiden of een conversiecampagne om de leads of verkopen een stevige boost te geven? De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Wij bewaren het overzicht zodat jij nog makkelijk het bos door de bomen kan zien.
Get StartedGoed plan! Maar, euh.. quanta costa? We houden rekening met alle voorgaande zaken die we besproken hebben en kijken naar jouw mogelijkheden. Aan de hand daarvan doen we één of meerdere voorstellen. Geen verborgen kosten, geen addertjes.
Of we pro-actief gaan kijken om meer te spenderen wanneer we niet te missen opportuniteiten spotten? Dat spreekt voor zich!
Na de opzet van onze campagnes geven we ze even tijd. Een goede campagne is zoals een lekkere rode wijn: even laten chambreren en genieten maar! Nadien optimaliseren we waar mogelijk, zetten we A/B-testen op en passen we misschien wel de doelgroep en/of het budget aan. We laten jou uiteraard niet in het ongewisse en communiceren alles open en eerlijk. Onze rapporten zijn dan ook onnodig ingewikkeld en makkelijk te volgen. Een enthousiaste uitleg krijg je er gratis bij!
Get StartedWij zetten met veel goesting onze tanden in jouw Google Ads, Meta Ads en/of LinkedIn Ads account!
SEO en SEA: wie vandaag online gevonden wil worden heeft deze begrippen vast al eens gehoord. Maar waar gaat het eigenlijk over? En waar zitten de verschillen? Het onderscheid tussen Search Engine Opt [...]
Meer infoVeel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat je je budget aan de juiste dingen spendeert en dat je zo weinig mogelijk geld [...]
Meer infoAdverteren in Google kan aan de hand van het Google Ads advertentieplatform. Google blijft de meest gebruikte zoekmachine wereldwijd. Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren in Google. Al [...]
Meer infoHeb je de term PPC al eerder horen vallen, maar is het niet helemaal duidelijk wat dat nu juist wil zeggen? Of weet je wel wat PPC min of meer in houdt, maar begrijp je niet goed hoe je er aan moet be [...]
Meer infoSEO en SEA: wie vandaag online gevonden wil worden heeft deze begrippen vast al eens gehoord. Maar waar gaat het eigenlijk over? En waar zitten de verschillen? Het onderscheid tussen Search Engine Opt[...]
Meer infoVeel ondernemers vragen zich af of online adverteren de moeite waard is. Je moet als ondernemer namelijk goed opletten dat je je budget aan de juiste dingen spendeert en dat je zo weinig mogelijk geld[...]
Meer infoAdverteren in Google kan aan de hand van het Google Ads advertentieplatform. Google blijft de meest gebruikte zoekmachine wereldwijd. Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren in Google. Al[...]
Meer infoHeb je de term PPC al eerder horen vallen, maar is het niet helemaal duidelijk wat dat nu juist wil zeggen? Of weet je wel wat PPC min of meer in houdt, maar begrijp je niet goed hoe je er aan moet be[...]
Meer infoGratis adviesgesprek met onze Digital Architect Steven. Hij bespreekt jouw uitdagingen en plannen en stelt Conversal voor.
Maak een afspraak