We vertelden je al eerder wat Google My Business juist is en benadrukten het belang van deze gratis online applicatie van Google.
In dit artikel verduidelijken we enkele interessante redenen waarom je zeker Google My Business moet instellen voor jouw bedrijf.
De Google My Business kader neemt een groot deel van het scherm in beslag wanneer bezoekers jouw bedrijfsnaam zoeken in Google. De kader met bedrijfsinformatie verschijnt aan de rechterkant van het scherm en toont in één oogopslag een heleboel informatie waar toekomstige klanten waarschijnlijk naar op zoek zijn.
Is jouw bedrijfsinformatie volledig ingevuld en up-to-date, dan kunnen potentiële klanten snel contact opnemen.
De kader toont ook aan dat jij serieus bezig bent met je zaak en dat je aanwezig bent, zowel online als offline.
Een volledig My Business profiel straalt vertrouwen uit. Bezoekers kunnen op enkele seconden tijd een heleboel informatie vinden. Deze info geeft weer dat jouw bedrijf transparant en open is.
Er hoeft geen kwartier gezocht te worden naar openingsuren of adresgegevens, want jouw zaak heeft een open en betrouwbare structuur waarbij klanten meteen alles te weten komen wat ze zoeken.
Is mijn GMB-vermelding goed ingesteld? Heb je al een GMB account, maar weet je niet of deze correct is opgezet? Vraag hier jouw gratis GMB-audit aan. Eén van onze marketeers bekijkt gratis jouw vermelding en geeft je een aantal tips om het verder te optimaliseren.
Bekijk hier onze audit.
In het Business profiel kan je de URL naar jouw website ingeven. Nadat je dat gedaan hebt, verschijnt er meteen een knop of snelkoppeling in de kader met je bedrijfsgegevens.
Bezoekers kunnen nu meteen door klikken naar jouw website.
Het is snel, makkelijk, en voor vele internetgebruikers is het één van de favoriete methodes om de website van een bedrijf te bezoeken. De knop ‘Bezoek Website’ is ook zichtbaar tussen de zoekresultaten op mobiel.
Geef je in je bedrijfsinformatie ook een telefoonnummer op, dan verschijnt voor mobiele gebruikers de snelkoppeling waarmee ze onmiddellijk telefonisch contact met je kunnen opnemen.
De tijd waarin je een telefoonnummer moest overschrijven, je telefoon zoeken, het telefoonnummer ingeven, … zijn voorbij.
Via Google My Business kan een potentiële klant je al opbellen enkele seconden nadat hij of zij je gevonden heeft.
Je Google My Business bedrijfsinformatie vertoont ook reviews. Zo krijgt jouw bedrijf een score op basis van sterren aan de hand van die reviews. Die reviews kan je makkelijk zelf beheren via het platform of de mobiele app. Onderschat zeker het belang van online reviews niet.
Hoe meer positieve reviews je verzamelt, hoe beter! Dat klinkt logisch!
Bezoekers kunnen in de bedrijfskader snel zien hoeveel reviews je bedrijf al kreeg en wat je gemiddelde score is.
Spoor zeker je tevreden klanten aan om een review achter te laten op Google.
Via de bedrijfskader in Google kunnen klanten en bezoekers nog sneller en makkelijker contact zoeken via verschillende methodes. Ze hoeven nu niet eerst je website te bezoeken en door te klikken naar de contactpagina om de nodige informatie te vinden.
Via het My Business kader in Google kunnen ze rechtstreeks vragen stellen, een telefoongesprek starten of een routebeschrijving opvragen.
My Business geeft bezoekers ook de mogelijkheid om onmiddellijk een routebeschrijving raadplegen. Zo hoeven ze het adres niet in te stellen in hun GPS en kunnen makkelijk en snel naar je toe komen.
De mogelijkheid om vragen te stellen via Google My Business wordt ook in België steeds populairder. Het is een goed idee om aanwezig te zijn op dit platform en vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Toekomstige en potentiële klanten hebben vaak vragen waar ze liefst zo snel mogelijk een antwoord op krijgen. Met de mobiele My Business app kun je via je telefoon snel en adequaat vragen beantwoorden.
Vergeet zeker niet om enkele foto’s van je bedrijf en producten toe te voegen aan je bedrijfsprofiel.
Je kan ervoor kiezen om zelf foto’s toe te voegen via My Business, maar klanten kunnen ook één of meer foto’s toevoegen aan jouw profiel.
De aanwezigheid van enkele leuke foto’s zorgt ervoor dat bezoekers snel een idee krijgen van wat ze zoal kunnen verwachten.
Bij de snelkoppelingen in je bedrijfsprofiel hebben nieuwe klanten de mogelijkheid om meteen een offerte aan te vragen via een formulier. Dit alles gebeurt rechtstreeks in het scherm met zoekresultaten.
Het was nooit makkelijker om aanvragen voor offertes binnen te halen. Zulke leads kan je daarna omzetten in een conversie!
Deze snelkoppeling of knop wordt niet automatisch aangemaakt en je moet hem zelf instellen. Je kan het instellen van je Google My Business account ook altijd overlaten aan professionals.
Afhankelijk van de diensten die jouw bedrijf aanbiedt, kan de informatie binnen het kader aangepast worden.
Organiseer jij bijvoorbeeld events, dan kan je ervoor kiezen om geplande evenementen direct te tonen in je profiel. De mogelijke opties verschillen per branche en industrie.
Zijn de vele mogelijkheden in Google My Business wat overweldigend en weet je niet goed hoe je er best aan begint?
Bij Conversal stellen we een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel op voor al onze klanten. We maken je ook wegwijs in de mogelijkheden en leggen je uit hoe je op optimale wijze gebruik maakt van alle opties binnen het platform.
Neem contact met ons op voor meer informatie. Ons team van professionals staat klaar om je bij te staan met al je vragen en bedenkingen.
Webdevelopment, webdesign en online marketing evolueren voortdurend. Wij brengen in onze blogs een relevante selectie inzichten, nieuws en voorbeelden. Zo ben je meteen weer mee.