Third party cookies waren jarenlang de bouwstenen van de digitale marketingstrategieën. Ze hielpen ons de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen te bezorgen. Maar daar komt nu een eind aan. Wat betekent dit voor marketeers?
Marketing draait om het begrijpen en benutten van het gedrag van potentiële klanten om de verkoop te verhogen. Een essentieel hulpmiddel in deze onderneming is de customer journey map. Dit is een visuele weergave van de ervaringen en interacties van klanten met jouw merk tijdens het aankoopproces. Het maakt deel uit van een bredere online marketingstrategie, die erop gericht is de klanttevredenheid te verhogen en het merk positief te beïnvloeden.
Creative agency SAVA en Conversal bundelen vanaf 3 april de krachten. Dankzij de overname van SAVA wordt Conversal het grootste agency in de streek, met meer dan 25 experten. Sam Vanaudenhove, zaakvoerder van SAVA, zal toetreden als partner en creative manager binnen Conversal.
Het verhaal van Conversal is nog lang niet geschreven, maar begint wel een nieuw hoofdstuk: Jens De Roeck en Steven De Wolf treden toe als aandeelhouders van Conversal, waarbij Jens als Managing Partner de dagdagelijkse leiding in handen zal nemen, samen met Jeroen. Steven blijft als Digital Architect het eerste contactpunt voor klanten in hun zoektocht naar de passende digitale oplossingen.
Als dit artikel je aandacht heeft getrokken, heb je naar alle waarschijnlijkheid al gehoord over blockchain, cryptocurrency & Bitcoin (BTC): de digitale valuta die tussenpersonen (banken / overheden) elimineert en bedrijven of particulieren de mogelijkheid biedt om rechtstreeks met elkaar te handelen. Wanneer je een webshop wil laten maken, heb je ongetwijfeld al nagedacht over de betalingsmogelijkheden met Bitcoin of andere cryptocurrency. Is het noodzakelijk dat klanten kunnen afrekenen met Bitcoin? Waarmee moet je rekening houden? Wat is de toekomst van Bitcoin? Wat met de zakelijke en persoonlijke belastingen? Moet je het toelaten in je webshop en what’s in it for you? Die vragen beantwoorden we in deze blog, waarna je zelf kunt bepalen of je Bitcoin betalingen wil gebruiken in je webshop.
API staat voor Application Programming Interface en is een software die ervoor zorgt dat programma’s of systemen met elkaar kunnen communiceren. Deze koppeling wordt voornamelijk gebruikt in de vastgoedsector. Het maakt het onder andere mogelijk om alle panden te synchroniseren met jouw website waardoor je ze kan groeperen en bezoekers efficiënt kunnen filteren op type, prijs, regio,…
Third party cookies waren jarenlang de bouwstenen van de digitale marketingstrategieën. Ze hielpen ons de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen te bezorgen. Maar daar komt nu een eind aan. Wat betekent dit voor marketeers?
Lees meerIk heb een onderneming en bijgevolg een bedrijfsnaam. Maar wat als mijn bedrijfsnaam elders wordt gebruikt? Wat kan ik doen als ondernemer om dit te voorkomen?
Lees meerDuplicate content of dubbele content is een vaak voorkomend probleem bij websites. Dit type dubbele inhoud kan je hele SEO strategie laten kelderen.
Lees meerWie zelf een website beheert of bezig is met online zakendoen, heeft er vast al wel van gehoord: Google algoritmes. Die algoritmes zijn de berekeningen die Google gebruikt om ranking en score te bepalen. Aan de hand van die berekeningen kan je met jouw website eventueel een mooi plekje bemachtigen bovenaan de zoekresultaten in de zoekmachine.
Lees meerWe vertelden je al eerder wat Google My Business juist is en benadrukten het belang van deze gratis online applicatie van Google. In dit artikel verduidelijken we enkele interessante redenen waarom je zeker Google My Business moet instellen voor jouw bedrijf.
Lees meerDat websites responsive moeten zijn was al langer bekend, maar vanaf 1 juli wordt mobile-first indexing de nieuwe standaard voor nieuwe domeinen!
Lees meerAf en toe een Facebook wedstrijd organiseren is een goed idee om wat extra aandacht op je onderneming te vestigen. Het is een hele goede manier om de interactie met jouw volgers op sociale media te verhogen zonder dat je er veel werk in moet steken. Facebook gebruikers zijn dol op wedstrijden en dit type marketing is gegarandeerd een succes.
Spijtig genoeg zijn er wel enkele regels verbonden aan wedstrijden die verspreid worden via Instagram en Facebook, die worden wel eens over het hoofd gezien. Wij vatten het even samen.
Lees meerStagneren jouw volgers op LinkedIn ook al even? Geen nood! Er is een nieuwe feature waarmee je de aangroei van jouw bedrijfspagina kan boosten!
Lees meerDe resultaten van de voorbije verkiezingen liegen er niet om: partijen die investeren in online advertentiecampagnes op de sociale media scoren beduidend hoog. In deze blogpost geven we je enkele do’s en don’ts mee voor politieke Facebook Ads.
Lees meerHoe groot is de impact van Facebook op ons koopgedrag? Vrij groot, zo blijkt uit een test voor het nieuwe Canvas-programma ‘Facebook en Ik’. Een gerichte Facebook advertising campagne van het programma vervijfvoudigde op amper twee maanden tijd de verkoop van pastinaak in het Oost-Vlaamse Eeklo.
De testcampagne toont aan dat Facebook een uitzonderlijk platform is voor advertising. Hieronder 3 goede redenen om het ook in uw marketingstrategie op te nemen.
Lees meerRecent kondigde Facebook aan dat het algoritme achter de News Feed zal veranderen. Kort gezegd komt het hierop neer: gebruikers krijgen meer berichten van vrienden en familie te zien en minder nieuws van bedrijven en media. De vraag is wat de gevolgen zijn voor bedrijven en organisaties die Facebook inzetten in hun sociale mediastrategie.
Lees meerSnelheid is cruciaal voor wie mobiele internetgebruikers wil bereiken. Webpagina’s laden sneller met de AMP-technologie (Accelerated Mobile Pages). Die is binnenkort ook beschikbaar voor online advertenties en voor landingspagina’s. Ontdek AMP aan de hand van de antwoorden op drie vragen.
Lees meerMarketing draait om het begrijpen en benutten van het gedrag van potentiële klanten om de verkoop te verhogen. Een essentieel hulpmiddel in deze onderneming is de customer journey map. Dit is een visuele weergave van de ervaringen en interacties van klanten met jouw merk tijdens het aankoopproces. Het maakt deel uit van een bredere online marketingstrategie, die erop gericht is de klanttevredenheid te verhogen en het merk positief te beïnvloeden.
Lees meerAls dit artikel je aandacht heeft getrokken, heb je naar alle waarschijnlijkheid al gehoord over blockchain, cryptocurrency & Bitcoin (BTC): de digitale valuta die tussenpersonen (banken / overheden) elimineert en bedrijven of particulieren de mogelijkheid biedt om rechtstreeks met elkaar te handelen. Wanneer je een webshop wil laten maken, heb je ongetwijfeld al nagedacht over de betalingsmogelijkheden met Bitcoin of andere cryptocurrency. Is het noodzakelijk dat klanten kunnen afrekenen met Bitcoin? Waarmee moet je rekening houden? Wat is de toekomst van Bitcoin? Wat met de zakelijke en persoonlijke belastingen? Moet je het toelaten in je webshop en what’s in it for you? Die vragen beantwoorden we in deze blog, waarna je zelf kunt bepalen of je Bitcoin betalingen wil gebruiken in je webshop.
Lees meerHeeft jouw webshop ook klanten in andere Europese lidstaten? Weet dan dat sinds 1 juli nieuwe BTW-regels voor e-commerce zijn ingegaan. De EU heeft de regelgeving voor verkopen op afstand gelijkgeschakeld en dat kan ook een invloed hebben op jouw webshop.
Daarnaast wordt ook de BTW-regeling voor (kleine) aankopen van buiten de EU verstrengd. Zo wordt de concurrentie met goedkope (vaak Chinese) webshops aangepakt. En dat is goed nieuws voor onze eigen online verkopen.
Wat houden de nieuwe BTW-regels voor e-commmerce precies in?
Jens, onze expert webshops, legt het graag voor je uit.
2020 was het jaar van de grote doorbraak voor digitale betalingsmogelijkheden. Take-away boomde harder dan ooit, cash geld werd geweerd vanwege besmettingsgevaar en ook op het web ging het hard: zonder online verkoop kon een ondernemer niet langer verder. Achter de schermen is het dus van groot belang de beste betaaloplossing te kiezen. Maar welke betaalprovider moet ik voor mijn webshop kiezen?
Lees meerWebshop laten maken in België? Dan ben je logischerwijs onderhevig aan de Belgische wetgeving. Spijtig genoeg is het niet altijd makkelijk om door het bos de bomen nog te zien en op de hoogte te blijven van de wettelijke verplichtingen voor webshops.
Je bent als webshop namelijk verplicht om de juiste informatie met jouw klanten te delen tijdens de belangrijke fases in het online koopproces. Het is ook van belang dat je duidelijke taal spreekt die makkelijk te begrijpen is door jouw bezoekers en klanten.
Hieronder zetten we de belangrijkste punten uit de Belgische wetgeving even op een rijtje a.d.h.v. voorbeelden. Zo kan jij meteen controleren of jouw webshop voldoet aan de wettelijke verplichtingen!
Lees meerAls webshop eigenaar in België, moet je natuurlijk voldoen aan enkele regels en wetten. Dat klinkt logisch. Spijtig genoeg is het niet zo evident om in orde te zijn met de Europese en Belgische wetgeving. Er zijn dan ook verscheidene valkuilen waar je als e-commerce eigenaar makkelijk in kunt tuimelen als je niet op de hoogte bent van de nieuwe wetgeving. De meeste van deze ‘foutjes’ gebeuren uit onwetendheid, maar af en toe wordt er ook wel eens misbruik gemaakt van deze vergissingen. Wil je met je webshop vertrouwen uitstralen, dan hou je je best aan de richtlijnen! Of je nu een webshop hebt, of je verkoopt dingen via een tweedehandssite of de Facebook Marketplace. Iedere die online spullen verkoopt, moet zich houden aan de vooropgestelde regels. Daarom besloten we om de belangrijkste valkuilen eventjes voor jullie op een rijtje te zetten.
Lees meerOm klanten online beter te bereiken, kiezen steeds meer bedrijven voor een chatbot. Die zorgt voor een gepersonaliseerde online ervaring en mensen houden daar van. Het gebruik van chatbots nam vorig jaar dan ook heel sterk toe. En ook in 2018 zal de trend zich verder zetten.
Lees meerGoed nieuws voor ondernemingen die een oogje hebben op de buitenlandse markt. Flanders Investment & Trade voorziet namelijk een subsidie voor wie werk maakt van een meertalige website, webshop of social media.
Lees meerJe ziet ze overal opduiken, de vierkante barcodes die eerder op een ruimteschip uit space invaders lijken. Het zijn QR-codes en ze hebben tientallen toepassingsmogelijkheden, ook voor jouw bedrijf.
In dit artikel geven we je enkele gebruikstoepassingen voor QR-codes voor bedrijven die je aan het denken zullen zetten! Een QR-code kan echt een meerwaarde betekenen voor jouw klanten. Bovendien kan je geheel contactloos gebruik maken van de toepassingen die deze barcode te bieden heeft! Wij creëren specifieke QR-codes voor jouw onderneming!
Lees meerEen professionele website of webshop is een duurzame investering in jouw zaak. Je verhoogt je online zichtbaarheid en bouwt aan je online imago. Vandaag de dag kan een onderneming simpelweg niet langer zonder website. Ook de overheid erkent het belang van een goede website en voorziet verschillende premies die jou als ondernemer ondersteunen in je digitale investering.
Lees meerUpdate 8 september 2020: Aanvragen voor een subsidie voor Digitale Transformatieprojecten zijn niet meer mogelijk. Voor deze oproep is een totaalbudget van 2,5 miljoen euro voorzien. Er werden 150 dossiers ingediend, wat betekent dat de beschikbare middelen uitgeput zijn. Op basis van deze pilootprojecten bekijken we aan welke voorwaarden een structureel ondersteuningsprogramma moet voldoen.
KMO’s in Vlaanderen weten al langer dat digitaal het nieuwe normaal is. Niet alleen onze communicatie en ons koopgedrag gaat online, de digitalisering vindt ook zijn weg naar interne bedrijfsprocessen. Om onze bedrijven te ondersteunen bij hun digitale transformatie voorziet Vlaanderen in september en oktober 2020 een speciale subsidie-oproep.
Lees meerAls ondernemer is een e-maillijst één van de eerste dingen waar je mee moet starten. Je zal het iedere ondernemer met ervaring dan ook horen zeggen: jij moet zo snel mogelijk beginnen met het opstarten van een e-maillijst.
E-maillijsten, nieuwbrieven en e-mail marketing zijn namelijk slimme methoden om als ondernemer je publiek makkelijk te bereiken. Als je nog geen e-mails verzamelt, dan is het hoog tijd om daar zo snel mogelijk mee te starten.
Eerlijk gezegd was ik als beginnende schrijver zeker niet geneigd om te starten met e-mails verzamelen. Dat was dan voornamelijk omdat ik geen idee had van de kracht van een e-maillijst. Moet jij nog overtuigd worden van het nut van een e-maillijst? Lees dan zeker deze voordelen van e-mail marketing.
Maar dan, … je wil beginnen aan die mailing lijst. Maar hoe zit dat juist met de privacywet?
Geen onbelangrijke vraag!
Want met privacy valt niet te sollen. Het laatste wat je wil, is dat de GDPR privacy commissie voor je deur staat met een fikse boete!
Daarom geven we je graag enkele tips in verband met e-mails verzamelen en de privacywetgeving. Na het lezen van dit artikel weet je perfect wat mag en hoe je het best aanpakt!
Jouw website moet, ongeacht of je e-mails verzamelt, in regel zijn met de GDPR wetgeving. De meeste van deze regels zijn dan ook terug te brengen naar je emaillijst.
Lees meerBlack Friday en Cyber Monday zijn twee super populaire dagen in de Verenigde Staten. De laatste jaren winnen deze dagen ook aan bekendheid en populariteit in Nederland en België. Steeds meer handelaars besluiten op de kar te springen en te adverteren voor Black Friday.
Lees meerEen quiz, een spelletje, een interactieve infografiek: interactive content heeft vele gezichten. En het houdt niet op bij deze voorbeelden. Interactive content kan bijdragen tot zeer effectieve marketing. Ook voor jouw bedrijf of organisatie kan interactive content het verschil maken.
Lees meerUPDATE: Het gratis advertentiebudget is er! Google is bezig met op de relevante accounts advertentietegoed te storten. Wat dit jaar kan worden gebruikt voor toekomstige advertenties. Na 31 december 2020 vervalt dit advertentietegoed en wordt een eventueel ongebruikt deel van het bedrag uit het account verwijderd. Heel wat van onze marketingklanten hebben van dit tegoed kunnen genieten.
Dat vooral kleine en middelgrote ondernemingen momenteel in moeilijkheden geraken, is ondertussen alom geweten. Internetgigant Google wil kleine en middelgrote bedrijven helpen om heelhuids doorheen deze crisis te komen door hen gratis advertentiekrediet aan te bieden.
Voor deze actie maakt Google maar liefst 340 miljoen Amerikaanse dollars vrij! Op die manier verkleinen ze de kost voor ondernemers en bieden ze hen meer zichtbaarheid.
Er zijn wel enkele voorwaarden verbonden aan dit cadeautje!
Lees meerWanneer je via Google naar een product zoekt, dan krijg je meestal ook shopping suggesties voorgesteld. Voor jou als handelaar is zo’n shopping campagne natuurlijk heel handig want op die manier vinden potentiële klanten snel de weg naar je webshop. Maar Google doet nu een update voor de publicatie van de verzendkosten. En die aanpassing is belangrijk als je in de zoekresultaten wil blijven verschijnen!
Lees meerHet einde van het jaar is voor mij niet enkel uitkijken naar de feestdagen, maar ook naar wat het nieuwe jaar zal brengen op vlak van interessante webdesign trends.
Ben jij net zo benieuwd als ik welke kleuren, vormen en stijlen in 2022 het webdesign gaan typeren en misschien de basis zullen vormen voor jouw volgende aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website? Lees dan zeker verder!
Lees meerGoed nieuws voor ondernemingen die een oogje hebben op de buitenlandse markt. Flanders Investment & Trade voorziet namelijk een subsidie voor wie werk maakt van een meertalige website, webshop of social media.
Lees meerOp jouw website moeten uiteraard alle info en het aanbod van producten of diensten te vinden zijn. Maar het liefst zit dat geheel ook in een mooi jasje dankzij aantrekkelijk webdesign. Net als je kleerkast ondergaat ook webdesign ieder jaar nieuwe trends. Wij vatten Digital Creative Mathias Herrebaut bij de kraag om vooruit te blikken op de webdesign trends voor 2021.
Lees meerJe ziet ze overal opduiken, de vierkante barcodes die eerder op een ruimteschip uit space invaders lijken. Het zijn QR-codes en ze hebben tientallen toepassingsmogelijkheden, ook voor jouw bedrijf.
In dit artikel geven we je enkele gebruikstoepassingen voor QR-codes voor bedrijven die je aan het denken zullen zetten! Een QR-code kan echt een meerwaarde betekenen voor jouw klanten. Bovendien kan je geheel contactloos gebruik maken van de toepassingen die deze barcode te bieden heeft! Wij creëren specifieke QR-codes voor jouw onderneming!
Lees meerEen professionele website of webshop is een duurzame investering in jouw zaak. Je verhoogt je online zichtbaarheid en bouwt aan je online imago. Vandaag de dag kan een onderneming simpelweg niet langer zonder website. Ook de overheid erkent het belang van een goede website en voorziet verschillende premies die jou als ondernemer ondersteunen in je digitale investering.
Lees meerUpdate 8 september 2020: Aanvragen voor een subsidie voor Digitale Transformatieprojecten zijn niet meer mogelijk. Voor deze oproep is een totaalbudget van 2,5 miljoen euro voorzien. Er werden 150 dossiers ingediend, wat betekent dat de beschikbare middelen uitgeput zijn. Op basis van deze pilootprojecten bekijken we aan welke voorwaarden een structureel ondersteuningsprogramma moet voldoen.
KMO’s in Vlaanderen weten al langer dat digitaal het nieuwe normaal is. Niet alleen onze communicatie en ons koopgedrag gaat online, de digitalisering vindt ook zijn weg naar interne bedrijfsprocessen. Om onze bedrijven te ondersteunen bij hun digitale transformatie voorziet Vlaanderen in september en oktober 2020 een speciale subsidie-oproep.
Lees meerWordPress maakt er een gewoonte van om de verschillende WordPress updates te vernoemen naar jazz muzikanten. Zo kwamen Miles Davis, John Coltrane en Billie Holiday al eerder aan de beurt. Op 12 november 2019 werd er een nieuwe update vrijgegeven: WordPress 5.3 Kirk, genoemd naar Rahsaan Roland Kirk.
Met iedere WordPress update zien we kleine en grotere wijzigingen die vaak een belangrijke impact hebben op de gebruikservaring binnen WP (WordPress). De meest recente update bevat veel verbeteringen ten opzichte van de vorige versie en in dit artikel lees je er meer over!
Lees meerEen editor (letterlijk vertaald als ‘bewerker’) wordt gebruikt om inhoud aan te maken of te bewerken op de pagina’s binnen WordPress. Denk hierbij onder andere aan tekst cursief maken, in het vet zetten of een afbeelding invoegen. De ‘klassieke’ editor maakt gebruik van het WYSIWYG-principe – What You See Is What You Get. Dit betekent dat je als gebruiker meteen het resultaat ziet van jouw aanpassing in de editor. De afgelopen jaren is er echter niet veel veranderd aan deze klassieke editor, waardoor het volgens de WordPress-community (lees: vrijwilligers) tijd was voor een update.
Lees meerWebsite laten bouwen? Dan moet je een content management system (CMS) kiezen. Veruit het populairste CMS ter wereld is WordPress. Waarom? Dat wordt snel duidelijk als je de voordelen op een rij ziet.
Lees meerCreative agency SAVA en Conversal bundelen vanaf 3 april de krachten. Dankzij de overname van SAVA wordt Conversal het grootste agency in de streek, met meer dan 25 experten. Sam Vanaudenhove, zaakvoerder van SAVA, zal toetreden als partner en creative manager binnen Conversal.
Lees meerHet verhaal van Conversal is nog lang niet geschreven, maar begint wel een nieuw hoofdstuk: Jens De Roeck en Steven De Wolf treden toe als aandeelhouders van Conversal, waarbij Jens als Managing Partner de dagdagelijkse leiding in handen zal nemen, samen met Jeroen. Steven blijft als Digital Architect het eerste contactpunt voor klanten in hun zoektocht naar de passende digitale oplossingen.
Lees meerConversal neemt sectorgenoot De Witte Wolf over. Dankzij deze overname zullen we meer dan 600 websites beheren.
Lees meerVandaag is het precies 1 jaar geleden dat we de sleutels van ons nieuwe kantoorgebouw in Affligem gekregen hebben. En hoewel de wereld door de Corona-pandemie even leek te vertragen, is de tijd bij Conversal niet blijven stilstaan.
Lees meerHet jaar 2020 was er een vol digitale groei. De ontwikkeling van websites, webshops en online marketing kwam in een stroomversnelling door de lockdowns. En dat mochten we voelen bij Conversal: het aantal projecten en klanten nam exponentieel toe. Het gevolg: we zoeken 6 extra medewerkers in 2021! Word jij een van onze nieuwe collega’s?
Lees meerSnel en eenvoudig beroep doen op onze klantenservice? Contacteer Conversal vanaf nu via WhatsApp voor al je support rond strategie, websites of marketing! Via een simpel bericht richting 053 222 333 kom je terecht bij onze experts, die je vraag of probleem vakkundig behandelen.
Lees meerConversal werd het afgelopen jaar geconfronteerd met een consistente stijging van de externe leverancierskosten (software, nutsvoorzieningen, technische infrastructuur).
De inflatie zorgt er verder ook voor dat we op enkele maanden tijd vermoedelijk met een drietal indexeringen van de vaste lonen zullen geconfronteerd worden. Dit heeft ook gevolgen voor de uurtarieven van onze freelancers, die we het afgelopen jaar helaas ook hebben zien stijgen.
Hiernaast blijven we geconfronteerd worden met een schaarste op de arbeidsmarkt. Het is enkel mogelijk om de beste experts voor langere tijd aan onze firma te verbinden indien deze mensen goede voorwaarden in return krijgen. De “war for talent” is meer dan ooit actueel.
Lees meerIn onze maandelijkse Conversal Community kom je te weten hoe ondernemers en specialisten uit verschillende sectoren worden beïnvloed door actuele gebeurtenissen. We hebben het over hun business en hoe ze zich hebben aangepast aan de recente gebeurtenissen, zoals de corona crisis.
Maar je krijgt ook een kleine inkijk in het reilen en zeilen van verschillende soorten ondernemingen in Vlaanderen. Voor onze ondernemers talk in de Conversal Community praten we deze keer met floriste Liesbeth Roels (rechts op de foto).
Lees meerIn Conversal Community laten we een expert aan het woord over ondernemen. De focus ligt de laatste maanden op de huidige Covid-19 crisis. We willen graag weten hoe Vlaamse ondernemers omgaan met het nieuwe normaal.
Deze week gaan we iets verder dan onze Belgische grenzen en praten we met een internationale hulporganisatie die zich inzet voor kinderen in ontwikkelingslanden. Hoe ervaren deze weldoeners de huidige crisis en vinden ze een mogelijkheid om creatief om te gaan met de situatie?
Lees meerIn Conversal Community laten we ondernemers uit onze community aan het woord over hun aanpak en strategie. Hoe pakken zij hun online en offline aanwezigheid aan en hoe kijken zij naar de toekomst in tijden van Corona?
Deze week laten we in Conversal Community een expert uit de horeca sector aan het woord over de gevolgen van Covid-19 op hun onderneming.
Lees meerIn de rubriek ‘Conversal Community’ praten we met experts uit onze community. We laten hen aan het woord over ondernemen, online marketing, webshops, … en momenteel natuurlijk: de crisis die ons vandaag de dag in een stevige grip houdt!
Vandaag brainstormen we met Fredrik van Easy Payment Services over het huidige klimaat en de toekomst.
Easy Payment Services België is de Belgische tak van het eerder opgerichte Easy Payment Services Nederland. Als bedrijfsleider van de Belgische onderneming ontginde Fredrik nieuw territorium voor het Nederlandse bedrijf. Easy Payment Services biedt betaalterminals aan voor verhuur en verkoop.
Lees meerConversal Community is een initiatief van Conversal. In deze blog rubriek laten we iedere week een ondernemer uit onze community aan het woord. We leggen hen op de rooster en stellen hen vragen over actuele problemen. Voor deze editie namen we contact op met het team van Les Trésors de la Cave. Trésors de la Cave is een handelaar in exclusieve wijnen uit de welbekende oude wijnstreken, zoals de Rhône, Loire, Bourgogne en Bordeaux regio in Frankrijk, gevestigd in Aalst. Verder staan er ook klassewijnen uit Italië en Spanje op de wijnkaart!
Lees meerTM Benelux is een Brusselse onderneming die naar eigen zeggen ondernemers helpt bij de registratie van hun domeinnaam. Er rijzen echter vragen bij de betrouwbaarheid van hun diensten en recent kwamen zij op onze radar terecht nadat wij een mail met een frauduleus reukje aan konden bemachtigen. De kans bestaat dat ook jij zo’n mail ontvangt, dus raden we je aan om waakzaam te zijn.
Lees meerMinister Crevits heeft een aanpassing in de KMO portefeuille goedgekeurd. Vanaf 1 december 2019 wijzigen de bedragen en percentages binnen deze steunmaatregeling voor kleine en middelgrote bedrijven.
Het steunpercentage en het maximumplafond kunnen ieder jaar gewijzigd worden en dit jaar daalt de subsidie.
Lees meerSinds 25 mei 2018 zijn we met z’n allen in de ban van de GDPR compliance wet of privacy wetgeving die in Europa tot stand kwam. GDPR staat voor General Data Protection Regulation en gaat over de bescherming van de persoonlijke data van EU inwoners.
Het is van groot belang dat iedere website, met bezoekers binnen de Europese Unie, helemaal in regel is met de GDPR wetgeving.
Wanneer je een website laat maken bij Conversal, zorgen wij ervoor dat jouw website in lijn is met die wetgeving.
Lees meerOp 25 mei 2018 is het zover: dan wordt de Europese regelgeving rond GDPR van kracht. GDPR? Dat staat voor General Data Protection Regulation of Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De kans is bijzonder groot dat ook jij ermee te maken krijgt.
Lees meer25 mei 2018 wordt een belangrijke datum voor bedrijven die persoonsgegevens bijhouden en dat zijn zowat alle ondernemingen. Die dag gaat de Europese GDPR-regelgeving van start. Dat heeft onder meer gevolgen voor wie de gegevens van een domeinnaamhouder opzoekt via DNS.be
API staat voor Application Programming Interface en is een software die ervoor zorgt dat programma’s of systemen met elkaar kunnen communiceren. Deze koppeling wordt voornamelijk gebruikt in de vastgoedsector. Het maakt het onder andere mogelijk om alle panden te synchroniseren met jouw website waardoor je ze kan groeperen en bezoekers efficiënt kunnen filteren op type, prijs, regio,…
Lees meerDNS Belgium verzorgt het operationeel en administratief beheer van de domeinnaamzones .be, .vlaanderen en .brussels. Helaas registreert niet iedereen een domeinnaam om de juiste redenen. Met o.a. valse webshops proberen oplichters brave burgers om de tuin te leiden: de merkkledij die je online voor een prikje kon bestellen, zal jammer genoeg nooit geleverd worden. Wees dus te allen tijde op je hoede voor verhalen die te mooi klinken om waar te zijn.
Lees meerGoed nieuws voor ondernemingen die een oogje hebben op de buitenlandse markt. Flanders Investment & Trade voorziet namelijk een subsidie voor wie werk maakt van een meertalige website, webshop of social media.
Lees meerEen professionele website of webshop is een duurzame investering in jouw zaak. Je verhoogt je online zichtbaarheid en bouwt aan je online imago. Vandaag de dag kan een onderneming simpelweg niet langer zonder website. Ook de overheid erkent het belang van een goede website en voorziet verschillende premies die jou als ondernemer ondersteunen in je digitale investering.
Lees meerUpdate 8 september 2020: Aanvragen voor een subsidie voor Digitale Transformatieprojecten zijn niet meer mogelijk. Voor deze oproep is een totaalbudget van 2,5 miljoen euro voorzien. Er werden 150 dossiers ingediend, wat betekent dat de beschikbare middelen uitgeput zijn. Op basis van deze pilootprojecten bekijken we aan welke voorwaarden een structureel ondersteuningsprogramma moet voldoen.
KMO’s in Vlaanderen weten al langer dat digitaal het nieuwe normaal is. Niet alleen onze communicatie en ons koopgedrag gaat online, de digitalisering vindt ook zijn weg naar interne bedrijfsprocessen. Om onze bedrijven te ondersteunen bij hun digitale transformatie voorziet Vlaanderen in september en oktober 2020 een speciale subsidie-oproep.
Lees meerPHP zorgt voor de vertaling van je databasegegevens naar HTML en omgekeerd. Gebruik je een CMS-systeem als Drupal of WordPress? Dan maakt jouw website gebruik van deze scripttaal. De PHP software krijgt continu nieuwe upgrades om de veiligheid te blijven garanderen.
Lees meerThird party cookies waren jarenlang de bouwstenen van de digitale marketingstrategieën. Ze hielpen ons de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen te bezorgen. Maar daar komt nu een eind aan. Wat betekent dit voor marketeers?
Lees meerMarketing draait om het begrijpen en benutten van het gedrag van potentiële klanten om de verkoop te verhogen. Een essentieel hulpmiddel in deze onderneming is de customer journey map. Dit is een visuele weergave van de ervaringen en interacties van klanten met jouw merk tijdens het aankoopproces. Het maakt deel uit van een bredere online marketingstrategie, die erop gericht is de klanttevredenheid te verhogen en het merk positief te beïnvloeden.
Lees meerHet einde van het jaar is voor mij niet enkel uitkijken naar de feestdagen, maar ook naar wat het nieuwe jaar zal brengen op vlak van interessante webdesign trends.
Ben jij net zo benieuwd als ik welke kleuren, vormen en stijlen in 2022 het webdesign gaan typeren en misschien de basis zullen vormen voor jouw volgende aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website? Lees dan zeker verder!
Lees meerIn mei 2011 werd de Europese richtlijn rond cookies aangepast. Veel werd er niet veranderd, maar toch valt de aanpassing op verschillende manieren te interpreteren. Hoe zit dat nu met de Belgische cookiewetgeving? En hoe strikt volgt de privacycommissie dit op?
Lees meerEen SSL-certificaat (Secure Sockets Layer) is een digitale handtekening die cruciaal is voor de beveiliging van je website. Google en andere zoekmachines hechten steeds meer waarde aan de veiligheid van websites, en belonen websites met een SSL-certificaat met een hogere ranking. Maar wat houdt zo’n certificaat precies in, en waarom is het zo belangrijk?
Lees meerOp jouw website moeten uiteraard alle info en het aanbod van producten of diensten te vinden zijn. Maar het liefst zit dat geheel ook in een mooi jasje dankzij aantrekkelijk webdesign. Net als je kleerkast ondergaat ook webdesign ieder jaar nieuwe trends. Wij vatten Digital Creative Mathias Herrebaut bij de kraag om vooruit te blikken op de webdesign trends voor 2021.
Lees meerGratis adviesgesprek met onze Digital Architect Steven. Hij bespreekt jouw uitdagingen en plannen en stelt Conversal voor.
Maak een afspraak