Je ziet ze overal opduiken, de vierkante barcodes die eerder op een ruimteschip uit space invaders lijken. Het zijn QR-codes en ze hebben tientallen toepassingsmogelijkheden, ook voor jouw bedrijf.
In dit artikel geven we je enkele gebruikstoepassingen voor QR-codes voor bedrijven die je aan het denken zullen zetten! Een QR-code kan echt een meerwaarde betekenen voor jouw klanten. Bovendien kan je geheel contactloos gebruik maken van de toepassingen die deze barcode te bieden heeft! Wij creëren specifieke QR-codes voor jouw onderneming!
QR-codes zijn al geruime tijd populair en je ziet ze dan ook overal verschijnen. Het zijn geavanceerde barcodes die een hele berg informatie kunnen bevatten.
Klanten, bezoekers en toevallige voorbijgangers kunnen je QR-code inscannen om bijvoorbeeld informatie te vinden over jouw bedrijf. Door de code met een smartphone in te scannen, kan men gebruik maken van één van de verschillende mogelijkheden die jij aan de barcode hebt gekoppeld.
Bekijk zeker even de verschillende mogelijkheden en overtuig jezelf van het belang van deze QR-codes in tijden van social distancing.
We geven je graag enkele slimme gebruikstoepassingen waarbij een QR-code een meerwaarde voor jouw onderneming kan zijn.
Contact tracing is één van de vele woorden die we in 2020 voor het eerst veelvuldig horen en gebruiken. Bij een bezoek aan een horecazaak moeten we sinds half juli 2020 onze gegevens achterlaten om eventueel aan contact tracing te doen.
Met de implementatie van een QR-code kan je bezoekers van jouw zaak het verplichte contact tracing formulier laten invullen, zonder dat er balpennen en notitieblokken moeten uitgedeeld worden. De QR-code brengt de bezoeker naar het formulier dat onmiddellijk via hun smartphone ingevuld en doorgestuurd kan worden.
Dit hebben we toegepast voor de kantine van Eendracht Aalst Ladies. De bezoekers kunnen zich vanaf nu heel eenvoudig registreren via het voorziene formulier.
Restaurants stappen steeds vaker af van de papieren of geplastificeerde menukaart, zeker nu deze continue ontsmet dienen te worden. Door een QR-code aan te bieden kunnen klanten snel en makkelijk jouw menu online raadplegen.
Bij restaurant Loanton is de menukaart sinds kort beschikbaar via onze QR-code en brengt de klant naar de verschillende categorieën in het menu.
QR-codes worden door bedrijven meestal ingezet om bezoekers naar de website te brengen. De slimme barcode bevat jouw website URL. Wanneer klanten of voorbijgangers de code inscannen, komen ze rechtstreeks op jouw website terecht.
Zo gebruikt B&B Dotter 17 de codes om de bezoekers meteen naar de website te sturen vanop hun visitekaartjes. Ook bij Conversal maken wij gebruik van een QR-code op onze visitekaartjes.
Voor horecabedrijven, fitnesscentra, winkelcentra en andere plaatsen waar een lokaal WiFi netwerk beschikbaar is voor klanten, bespaar je jezelf en je klanten veel moeite door een QR-code te gebruiken. Vergeet de netwerknaam en het ingewikkelde paswoord waar we minstens 5 minuten mee bezig zijn. Plaats de barcode met gegevens over je WiFi netwerk en paswoord ergens waar bezoekers dit kunnen zien, zodat ze veel sneller van je WiFi kunnen genieten.
Is jouw onderneming pas verhuisd, maar staan er regelmatig klanten voor de deur aan jouw voormalige pand? Een QR-code met adresgegevens van Google Maps is de ideale oplossing. Wanneer klanten de code met jouw nieuwe adresgegevens inscannen, opent dat een Google Maps venster op hun telefoon. Het nieuwe adres wordt getoond, samen met een routebeschrijving.
Een QR-code kan ook een telefoonnummer of e-mail adres bevatten. Op die manier zorg je ervoor dat personen die je barcode inscannen meteen naar hun e-mail applicatie of telefoon app worden gestuurd. Na het inscannen van de code kunnen gebruikers ook kiezen om het e-mail adres of telefoonnummer op te slaan.
Dit zijn maar enkele van de interessantste manieren om een QR-code als onderneming te gebruiken. De barcode geeft jou de mogelijkheid om jouw (potentiële) klanten van extra informatie te voorzien. Beter nog: je kan ervoor zorgen dat ze veiliger in jouw zaak kunnen verblijven. Contact tracing en contactloze menu’s in restaurants zijn verplichtingen die we vandaag de dag moeten naleven. Het kan zeker geen kwaad om jezelf voor te bereiden door meer digitale toepassingen door te voeren binnen jouw eigen onderneming.
Webdevelopment, webdesign en online marketing evolueren voortdurend. Wij brengen in onze blogs een relevante selectie inzichten, nieuws en voorbeelden. Zo ben je meteen weer mee.